RSS

hero dan heroin Malaysia!



Kalian! Kalian! Kalian! Jadilah hero dan heroin! Jadilah lelaki dan perempuan sejati! Jadilah! Jadilah! Jangan pernah gentar untuk berjuang! Jangan pernah kau undur selangkah dari medan! Langkahlah sejuta langkah untuk mereka!
Bagi aku, aku hormati mereka yang benar ingin berjuang.Tak kira PAS,PKR,DAP, mahu pun UMNO! Tidak mengapa jika kamu berjuang di jalan PKR,DAP,PAS atau UMNO!
Sesungguhnya kita semua sama! Tetap manusia! Tapi,kalau perjuangan untuk mengharapkan jawatan atau mata wang,maaflah kau tidak sama seperti kami!
Kemenangan Barisan Alternatif adalah satu kesyukuran.Tapi ingatlah kemenangan itu juga adalah ujian.Bilang bapak aku! Ujiannya, tanyalah diri kamu! Jangan kau kejar duniawi!
Masihku ingat tika di bangku sekolah Rendah Al Munir,Kampung Padang Tembak,Teluk Intan,Perak. Tak silapku, Ustaz Borhan menjadi gru Sirah tika aku darjah 3.3 Al Biruni.Kisah perang Uhud.Bila sahabat Rasullah ingkar dengan arahan Rasullah.Maka, mereka kalah! Kerna pentingkan harta rampsan dari peperangan itu! Samikna wa ato`kna!
Jangang ulangi sejarah ini!
Di atas kemenangan ini, ingatlah sentiasa!
Lu pikir la sendiri! –Nabil si Raja Lawak!

2 suara reformasi:

Anonymous said...

betul...lebih susah ujian kemenangan dari uijan kemenangan..bagaimana kita nak isi kemenangan itu bukan satu persoalan yang mudah semuanya perlu pengorbanan...take care ISLAM....wslm

Anonymous said...

ceh.. mat keris!