RSS

al-gedik.al-ngada.al-manja

href="http://bp2.blogger.com/_1jH4PE232a8/Rs_tXzWuzxI/AAAAAAAAACU/uK_2zE3kCQw/s1600-h/22-02-07_1751.jpg"> Antara 3 sifat di atas,aku pilih manja!Kalau di sekolah,aku popular dengan gelaran gedik.Paling tak,budak ngada-ngada.Aku tak suka bila manusia-manusia bagi gelaran gedik atau ngada-ngada atas budak-budak tak ada kelayakan untuk bersikap demikian.Gedik dalam Bahasa Inggeris adalah chick,manja pula pampered dan ngada-ngada adalah spoil.Makna lain jadi sikap pun pastinya lain.Diibaratkan laki kahwin 4.Paling tua,tua,muda,dan paling muda.Lain mak satu bapak!=p Umpat tentang budak gedik 3a2 yang paling popular,huhuhu~siapa?entahla!Sabda nabi;Barangsiapa mengumpat,diibaratkan makan daging saudaranya sendiri.Jadi,aku ambil langkah sekadar tawa,senyuman atau diam.Aku tahu siapa mereka maksudkan.Siapa lagi kalau bukan aku!=p Tapi aku tak nak ambil kisah sebab bagi aku sendiri,jangan menilai seseorang dari luaran.Aku pun bukan suka sangat nak bagi markah penilaian pada manusia2 di dunia fana` ni sebab aku pun bukan manusia sempurna!=] Kata Iylia;”aku pelik la,kenapa kau tak pernah marah bila aku cerita pasal diorang ngumpat kau di asrama?Kau diam jer..Aku pun tak faham,kenapa diorang suka sangat mengumpat kau.Diorang kata macam-macam.Aku yang sakit hati,tapi diam je.Bagi aku,ko OK jerw!Tak macam diorang cakap..” Humm..aku pun tak tahu la kenapa aku tak ada perasaan nak marah dengan diorang.Mungkin,aku dilahirkan untuk tidak suka pada kemarahan.Bukan tak pernah ada rasa marah,tapi jarang sekali untuk aku jadi harimau betina.Nak merajuk pun,jarang!Tapi,aku ni sensitif orangnya.Kalau ayah marah,aku merajuk =p Aku marah dan merajuk bergantung pada seseorang dan keadaan. =D Apa-apa pun,sebenarnya terima kasih sangat pada diorang yang pernah sindir atau kutuk aku,sebab mungkin ada betul kata-kata mereka.Cuma tak kena pada caranya dan bukan la 100%.Bukan tak boleh ditegur,hanya orang dan cara yang tertentu saja!=p

0 suara reformasi: