RSS

Mana FRU?


29 Januari 2008,bersamaan hari Sabtu, adalah hari pertama dalam sejarah aku menyertai perhimpunan aman menuntut kebebasan buat bumi Palestin di hadapan Square Castle,Swansea Town,Wales,UK! Aku pergi bersama kak Nurul yang kebetulan berada di Swansea untuk 2 minggu.Bermulanya jam 12 tengahari.Tika itu,aku dan kak Nurul antara orang-orang yang terawal tiba di pusat perhimpunan.Jam berputar.Berputar.Dan berputar.Manusia semakin ramai menyertai laungan kebebasan buat Palestinian.Orang putih,orang arab,orang melayu,orang cina,segala kaum ku lihat.Tapi.............
Satu jer lagi kaum yang tak dapat ku lihat. ;o
FRU!!! tak pun sekurangnya ada polis yang bawak kayu peng pong peng ponk yang selalu buat kecoh masa perhimpunan [malaysia] bersama perisai dan topi keledar pengecut!
Tak ada pun polis yang kacau.Tak ada trak polis yang menyemburkan pemedih mata.Tak perlu ada permit.Cukuplah kami membawa kain rentang,kertas-kertas dan pembesar suara.Kami menjadi tumpuan manusia yang berlegar-legar.Kami menjadi manusia hebat kerana bersuara !

KENAPA?DAN KENAPA MALAYSIAKU TERCINTA TIDAK MENJADI SEAMAN,SEADIL DAN SEHEBAT DUNIA LAIN???????
Kenapa perlu ada polis yang memukul mujahid hingga berdarah? Kenapa perlu ada polis yang menyeret manusia ke alam setan yang tidak punya rasa kasih dan hormat?
Kenapa perlu ada polis Malaysia yang kononnya CEPAT,MESRA DAN BETUL? Cepat rasuah yelah! Mesra dengan pak Lah je la! Betulkan?
BUAT POLIS-POLIS MALAYSIA YANG IKUT TELUNJUK HATI JIWA PAK LAH
Aku nak bagi tahu dengan polis-polis yang CEPAT TANGKAP,MESRA HATI,DAN BAIK BETUL, sebernanyakan...aku lagi suka polis UK! KENAPA? sebab diaorang memang cepat gila buat kerja.Bagus gila kalau korang contohi polis UK! Diaorang selalu meronda.Bukan meronda nak cari saman kereta orang.Tapi meronda demi keselamatan. Plus + , aku rasa diorang mesra.Tak nampak pun muka garang macam harimau.Rasuah mungkin tak ada! Sebabkan, pemikiran diorang matang! Tak la kotor dengan duit rasuah.
Tapi,apa-apa pun,bukanlah semua polis yang berada di Malaysia tu tak betul.Ada gak yang baik hati,mesra dan tak makan duit rasuah.Cuma,polis macam tu,mungkin 1 dalam 1000.
Dan untuk pesanan buat polis yang menjaga keselamatan negaraku diharapkan akan meningkatkan prestasi unggul perisaimu!
Sesungguhnya,aku mencabar polis Malaysia agar terus berjuang di jalan kepolisan! ;)
GO GO CAYOK POLISSS!

2 suara reformasi:

Kiki Grindawangsa said...

wow!!
great!

dohm said...

gler la..
kecik2 da ikt reformasi..