RSS

Asyik Politik Sahaja

Tanah air saya memang hebat berpolitik :) -ayat skema

Kadang-kadang pening juga kepala berfikir untuk berfikir sama fikiran dengan Tun Mahathir.Tapi, kali ini Tun kalah dengan pemikirannya tentang isu PPSMI.Rakyat Malaysia sayangkan bahasa ibunda kita la Tun.Tun Mahathirku.adoi.

Ibarat kata Pak Samad, kalau sudah bangga sangat dengan bahasa penjajah,gunakanlah bahasa penjajah untuk memancing undi rakyat.Kenapa pihak BN tidak menggunakan bahasa inggeris untuk ucapan memancing undi rakyat bagi pilihanraya?

Setiap kali pilihanraya,ada macam permainan dan taktik kotor.Aku tidak punya lagi rasa hairan.Kalau sudah takut kalah,macam-macam cerita ada.Yang pasti,media Prima TV3,akan jadi badut.Asyik badut sahaja.

Setiap kata yang dibicarakan oleh pihak ehem-ehem,semuanya terkena pada batang hidung sendiri yang sebenar-benarnya.Nak guna helah pun,tarak pandai oh.

Lupa pula nak ucap selamat tinggal Pak Lah.Moga Pak Lah selamat bersara dengan bahagia.Sayanglah pula pada beliau.Ceh.

Najib Tun Razak pula,selamat maju jaya.Nak try gak power si Najib ini.Anyway,waktu sekolah rendah,ada seorang budak perempuan (kawan adik aku ) panggil aku Najib Tun Razak kerana namaku seakan-akan (yek?) dengan nama si Najib.Aku tak nak jadi Najib.Takut gak seyh.

Pengakhiran,kemenangan berpihak pada yang benar.Nak berpolitik kena pandai guna akal,agama,bahasa,bangsa dan diri sendiri.

Saya ini bukan budak pandai pun nak cakap lebih-lebih pasal politik.Tapi,ini apa yang saya fikir,bahawasanya negara kita adalah negara kita.Susah senang kenalah bersatu supaya kasih sayang hormat menghormati antara budaya bangsa,agama dan bahasa tidak terpisah-ayat jiwang.

Asyik politik sahaja.

eh.Nak ucap tahniah untuk kak Yong(anak sulung YB Nizar) atas kelahiran baby sulung :) Pak Cik Nizar naik pangkat "Atuk" :DD

4 suara reformasi:

amighul said...

dunia politikus akan sentiasa membesar bersama rakyatikus malaysia..

they can run..
n they surely can hide...
but truth can always be found..
n it came along with pride..

P/s: congraats to YB Nizar.. 4 both of his title.. hehehe.. salam buat saudara baru..

Anonymous said...

Salam ziarah.

Pengambilan Baru Peserta Program Who Wants To Be A MillionaireBlogger.Net™ "Click Here"

BesaqKichik said...

semakin bersemangat..

Harimau-Menaip said...

Salam,

Bukankah YB Nizar sudah lama menjadi Atuk Berseri? (Dato' Seri).

Hehehe.. Salam ukhwah Puteri Reformasi (atau Transformasi?)