RSS

surat jiwang untuk Pak Lah-poster Malaysia is Ours & Alahai


Salam perjuangan salam Malaya.

Salam reformasi salam dari jiwa

Izinkan hamba menulis kata .

Alahai kisah rakyat jelata

Bersatu kita teguh

Bercerai kita roboh

Pepatah Melayu tak pernah ku lupa

Kerana aku anak Malaysia

Wahai Pak Lah

Matakanlah hatimu

Dengan setulus kasih

Ku pinta darimu


Yo Yo wassup Pak Lah.

Berhentilah dan berhentilah

Menyeksa rakyat tak bersalah

Berdosa tak sudah-sudah

Bukan mudah ku ungkai kata

Memang benar ku harap balasan

Bicara hati berkata sayugia

Pulangkan Malaysiaku yang aman!

Bilang Hang Tuah si pahlawan

Takkan Melayu hilang dek zaman

Perdana Menteri itu adalah mantan

Mana hilang maruah perjuangan!?

Cepat, Mesra dan betul

Mereka suka saja bertawakal

Sepak terajang bab terawal

Itu kerja paling bedol

Andai benar kamu laki sejati

Buktikan kamu berani

Rasai enaknya kamu digari

Ke dunia ISA yang kamu cintai

Saat Melayu dipijak-pijak

Bahasa bonda dihaprak-haprak

Dunia Malaysia tersepak dan disepak

Dikau masih tersengih jua tergelak

Berabad impi dan mimpi

Dikau bukan Perdana Menteri

Bukan juga dikasihi

Malah dirimu menjadi benci

Dilokap dipenjara si pejuang

Diseksa zalim dan kejam

Jangan jadi macam beruang

Makan daging saudara itu haram

Kecil-kecil cili api

Bahasa itu bangsa

Budi itu pekerti

Islam itu agama

Kecewa sedih itu rakyat

Bahagia memanjang itu kamu

Manusia tidak takut

Menentang lantang si penipu

Jangan dicabar kuasa jelata

Kerana kamu manusia biasa

Yang suka-suka sahaja

Jadi Perdana Menteri Malaysia

Nur Najihah itu nama

Gadis Melayu muda usianya

Jangan dilangkah reformis saya

Andai kamu Perdana Menteri Malaysia

Buka minda

Buka hati

Wahai Abdullah B Badawi

10 suara reformasi:

aljuhr said...

salam...pedas betul entri kali ni..

Luth Textile said...

dah cukup umur ke belom?

pok nik said...

fuuh...hebat r..

bicarasamaawan said...

hebat dari puteri reformasi!

chocolate said...

wah! ini baru betul anak kepada muhaimin sulam :) bagus2! teruskan perjuanganmu wahai gadis reformasi.. hehe :) peace!!

Gadis Reformasi said...

al juhr-pedas yang enak bukan?
kata tanpa kepedesan tak de mkna pun kan
cm ikan kalu x de sambal belacan
kureng la plk rsnye kan
;D

Gadis Reformasi said...

dear Luth textile;perlu cukup umur ke untuk melantunkan kebenran?

Gadis Reformasi said...

dear pok nik; hebat dgn kata tak guna tnpa mkna dan keberaniaan.
=]

Gadis Reformasi said...

dear bicarasamaawan; saya bukan seorang je puteri reformnasi kan?
;)
kak izzah pun puteri reformasi!

Gadis Reformasi said...

dear chocolate; time kasih chocolate!
perjuangn harus ada yg berani syahid.