RSS

fakta suara hati reformasi

Hasil mimpi ku sesat berjuang di Palestin.Memang tak dapat bayangkan aku sendiri berada di tanah perang!Dunia da akhir zaman.Tapi,perangai tak ubah-ubah.eee.Tak sedar diri-Kutukan diri.
Poster Pak Lah dah sampai di terataknya.Ibu yang poskan dari Malaysia.Entah dibaca entah tidak.Terpulang.Meski di ISA kan.Batak sangat pe dengan ISA?
eee.gedik.dasar pengecut!
Tangan yang digari tak bisa menggari reformasi.
cerita-cerita dahulu tika semangat Reformasi menentang kekejaman terhadap DSAI.Dahsyat.Aku masih ingat zaman tu aku budak kecik lagi.8-9 tahun camtuw la.Faham ke aku tentang demokrasi waktu tu?TAK! Langsung tak.Tapi,aku kesian sangat bila orang2 yang bejuang di Malaysia ni,dihina-hina,ditangkap sesuka mangkok ayun,pukul-pukul.Ingat kes Memali? EEE.Manusia ke setan ni?
JAWAB!

-kenyataan dari Tun Mahathir di Universiti Cambridge,UK terang-terang menyerang demokrasi.Takut sangat nak tukar kerajaan.Tun mengamalkan kronisme,rasuah dan dsar bail-out

-Negara Jepun sering bertukar Perdana Menteri, tetapi tetap kekal & stabil.India terus utuh meskipun bertukar parti pemerintah.

Tanpa demokrasi akan berlaku kezaliman & kehancuran sprti Soviet Union & Eropah Timur.Pejuang-pejuang kemerdekaan negara sedar maka memilih sistem demokrasi untuk menggantikan penjajahan Inggeris.

-Victor Hugo dalam Les Miserable mengungkap
"Social prosperity means man happy,the citizen free,the nation great"
-kepimpinan sebagai tanggungjawab(taklif) bukan kebanggaan(tasyrif)

-Saidina Umar Al-Khattab tika mnjdi kepala negara tidak berasa kekok utk ditegur hatta dengan pedang terhunus oleh sahabat yg tidak terkenal.Umar bersyukur masih ada sanggup membetulkannya.Kalau ditempat anda? adakah keris terhunus disambut dengan semangat yang sama?
uhm.

Berpijak di bumi politik harus dibuka minda.Kelembutan masih ada ketegasan.

Hari Hartal.


Ayah jadi jemputan sbgi speaker.Bercerita tentang sejarah Hari Hartal.Aku sendiri tak pernah dengar hari Hartal!

Tapi,dalam byk2 cite ayah.Ayh pernah jumpa salah seorang pejuang Hartal ni yang hidupnya berbumbungkan angkasa kelabu je.Ayah menanges terharu melihat seorng pejuang yang berbakti untuk tanah Malaya tidak pernah terkilan atau kesal.Meski rumah bumubungnya bocor!
Tumpang tanya
Mana hilang kerajaan berwibawaku?
humm.humm.

kesimpulan; Buku "SUARA HATI REFORMASI" adalah suara hati oleh DSWA yang diterbitkan di akhbar Parti Keadilan.Buku lama yang bagus =]

Berani berubah-moto waktu ayah jadi calon Pasir Salah-2004


Moga kemenangan Obama dapat jua menentang kezaliman Amerika terhadap dunia.Yek Obama ku? :D

12 suara reformasi:

nAwFaL-tiMuR said...

Slm, bercakap pasal memali ni aku tingat kat prstiwa sabra shatila...Peristiwa bodoh yahudi laknatullah yang patut seluruh manusia kentut kat idung dorg smpai tak boleh nafas...hahaha....Org2 bengong je buat keje boodoh ni.sian kat palestin....Nway truskan pjuangn mu...Aku sokong ko dowh...Hahahaha....Shemales.......hahahahahaaaaa


Jap2...promote blog aku jap...




http://nawfaltimur.blogpot.com

Gadis Reformasi said...

memang pun.Yahudi la bngsa plg hina.
kentut2.leyh tahan gak.hahah.kentut nk kasi busuk,kna makan telur la.hahah
:P
tq
tq
=]
promte la stu dunia

encikpundak said...

haih. Seperti yang ku kata sebelum ini. jarang sekali melihat blog gadis cerita fasal perkara yang berat sebegini. rasanya perlu tukar dari dunia gadis ke isu semasa lagi terkini

hehehe

kirim salam ayahanda mu

Gadis Reformasi said...

dunia gadisku luas ertikatanya
bukan dunia lipstik yang gedik2
tapi dunia yang isu semasa
hangat dan hanget
tu penting!
=]

- SIS NADIA - said...

Moga kemenangan Obama dapat jua menentang kezaliman Amerika terhadap dunia.Yek Obama ku? :D<---Obamaku??Hehe

etomyam said...

waah, steady....nak join lagi ke malayaonline?

coklat said...

Ucapan khas buat sahabat blogger. Selamat Hari Raya Idul Adha @ Raya Haji @ Idul Qurban. Minta ampun minta maaf zahir mahupun batin. Kullu am wa antum bi khair..

ryann said...

selamat hari raya dik. lambat ucap

arnamee said...

Salam..
kagum degn setiap inci persepsi penulis entri ini..=)

Anonymous said...

http://jamilkucingpondan.blogspot.com

bicarasamaawan said...

sadis reformasi,

kezaliman berada dimana2.
:)

royale said...

Moga kemenangan Obama dapat jua menentang kezaliman Amerika terhadap dunia. ---> not happening anytime soon. his policy is more or less the same as bush.