RSS

ayah dilokap!

ayah pernah dilokap bersama dengan paman angkatku selama 8 hari!
Waktu tu usia aku 9 tawon!Budak kecik lagi!(; tapi stil ade perasaan taw!
Apsal aaa gatal sangat polis ambek ayah kesayangan aku?
Ewah..ewah..Itu bapak aku!Sentuh pun tak boleh!Kecuali kalau bapak aku kasi la..
eeeeee!Maen suka hati jer nak lokapkan ayah.Ibu,mbah dan paman berulang-alik dari Sg Lampam,Teluk Intan ke Kuala Lumpur.Nak ikat jamin ayah!RM 3000!Gila punya kerajaan! ;o HUh!habiskan duit untuk kerajaan!eeee!Bak balek duit tuwh!DAku mintak ni!Memang aku buruk siku pun,yang penting hati aku cantek! ;p Dah la maen tangkap bapak aku!Pastu,sukati je nak suruh ayah masuk lokap eeik!Cian kat ibu aku taw!Nangis..aku pn nangis gak.Tapi jap jer..
Hati seorang isteri,mestilah risau psal suami!Lokap bukan cm dirumah.uh...+]Mana ade orang masak nasi lemak sedap macam ibu aku buat!
Tak pe!Ade ubi,ade batas,Jiha datang,nak balas!hahahaha;p kecik2 cili padi taw!
Lepas ayah berjaya keluar dari lokap,ayah buat satu buku."Diari Black 14".Buku bercerita tentang 8 hari dilokap!surat2 dari teman2 seperjuangan dan surat dri aku dn adik di"masukkan" sekali!

Kita orang rakyat MALAYSIA kan specially aku,memang 100%anti kerajaan!/blockquote>strong>Bukannya salah pun ayah nak berjuang!Ape kejadah la kerajaan Malaysia!Naek menyampah aku tenGok pak Lah jadi pemimpin!ahhahahah(;
serius!TAK LAYAK LA..
Wahai manusia-manusia!
BUKALAH MATA!
BUKALAH TELINGA!
BUKALAH MULUT!
BUKALAH LANGKAH KAKI!
BUKALAH HATI!
LIHATLAH!
DENGARLAH!
HIDULAH!
BERCAKAPLAH!
BERJUANGLAH!
DEMI SATU KEADILAN!
-jiha-

*barangsiapa mahu mendapatkan buku BLACK 14,silalah bertanya pada ayahandaku,yakni Encik Muhaimin Sulam..
emailnye;muhaiminsulam@hotmail.com

2 suara reformasi:

bicarasamaawan said...

jiha, kiki nak buku diary black14 tu?!
pls. pls. pls.

syaf said...

want to know u...
saw u in myspace..
try to add..
i cant...
cos i dont have ur email nor last name..
then, write a msg to u, done with it, click send, solve the CAPTCHA,then, only friends can msg u...
huwm....
then,i pay a visit here...
n leave this comment, hoping u'd add me on myspace....
in case u want to know me,
add me, this is my email,
syaftn_0207@yahoo.com.my
fuhh....