RSS

Melayu oh Malaysia

Lirik Lagu Negaraku
Negaraku
Tanah tumpahnya darahku,
Rakyat hidup
bersatu dan maju,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan,
Raja kita
selamat bertakhta,

Rahmat bahagia
Tuhan kurniakan.
Raja kita
selamat bertakhta

Dah hampir setahun aku tak berdiri tegak di perhimpunan untuk menyanyikan lagu Negaraku.Tapi,lagu Negaraku tak pernah aku lupa,walau dimana jua aku!Aku tetap anak Malaysia!=]]
Khabar berita tanah airku,seperti kucar-kacir.Ngeri!Seram!Uhh..rasa macam tak selamat je kalau balik Malaysia!Kes bunuh arwah Nurin Jazlin,terasa meremang bulu roma!Apa nak jadi dengan Negaraku Malaysia..Bukankah lirik lagu negaraku "Rakyat hidup bersatu dan maju"
Bukan setakat kes pembunuhan kejam tu!Tapi,pemerintahan negara sendri dah macam angin ribut taufan!
Jiha dibandingkan keamanan di bumi UK ni jauh baiknya dari Malaysia!Kenapa?Sebab mungkin cara pemerintahan yang adil!Kalau ada pilihanraya,semua parti politik diberikan kebebasan ruang untuk berkempen..Pelik!Sebab ini bukan negara Islam..sedangkan Malaysia,Islamlah agama rasmi!Tapi,tak nampak keislamannya la!Jika hukum hudud dilaksanakan,mungkin kes jenayah tak la ketara sangat sebab hukum hudud tu bagus sangat!
Ibu aku pernah cerita pasal Kamal Artartuk.Bumi dan tanah tak nak terima jenazah Kamal Artartuk!Kerana pemerintahan yang tak tahu halal haram!Main bantai jer hukum Islam..Nauzibillah!
Aku nak ucapkan setinggi kehormatan atas pemerintahan negara Brunei Darussalam!Sebab pemerintahan mengikut dasar Islam.Jangan tak tahu,kalau naik MAS,pramugari dan pramugara melayu,islam boleh gatal-gatal berani serve arak!Kesian pun ada gak!Tapi,sebenarnya kerja lain berlambak!Bukan ke serve arak tu haram??PELIK SANGAT!Apasal diorang nak kejar duniawi!Kura-kura dalam perahu,suka hati jer buat tak tahu!
=ooo
Ini bukan kes nak ngumpat,tapi itu pandangan mata kiri dan kananku.Mungkin aku berbangga hanya kerana budaya bangsa aku..=] Tapi,jangan sangka,aku tinggal di bumi asing,aku lupa daratan!Sebab AKU MELAYU BUKAN MUDAH LUPA!=]]

1 suara reformasi:

bicarasamaawan said...

berdiri bulu roma saya ketika membaca catatan anda!