RSS

tragis demokrasi Malaysia

salam BERSIH

Kehangatan masih berbisa. BERSIH isu hangat J dan kawan2 serta family. Walaupun tidak dapat hadir,namun syabas diucapkan pada mereka yang pergi!

Profesionalkah POLIS DIRAJA MALAYSIA?

Tatkala melihat YB mat Sabu yang sengaja dilanggar oleh mereka yang berperikemanusiaan, Datuk Seri Anwar Ibrahim dan pengawalnya yang dipukul polis hingga tercedera, begitu juga kepada seorang lelaki lain di Pudu yang pecah kepala diserang polis serta banyak lagi bukti-bukti keganasan polis menuntut pertanggungjwaban Ketua Polis Negara dan organisasinya, gari-gari yang menggari mereka yang bersuara, kawan J sendiri ditahan, Sya'rani Supandi,. Alfatihah untuk allahyarham Hj Baharuddin Ahmad yang meninggal dunia dengan tangan digari,30 minit beratrung nyawa,ditinggalkan polis pengiring meninggalkannya di tepi jalan,

Dan media terus diperalatkan, menjadi boneka pemimpin yang zalim, apa halal duit gaji sebegitu rupa?




Polis yang bertugas, bukan kami tak faham tugas anda,yakni menjaga keselamatan negara. Tetapi bukan dengan menyepak,menggari,dan bersifat tidak berperikemanusiaan dengan sesuka hati kau. Kita ada undang-undang Islam,negara, dan antarabangsa. Kami bukan buta & tuli undang-undang!

Agong pun sudah kasi green light. Kau lak pe kes nak mempertahankan sifat zalim pemimpin Malaysia?


Article 5. (The Universal International Human Rights Declaration)

  • No one shall be subjected to torture or to cruel, inhuman or degrading treatment or punishment.
Kesimpulan: Qullil haq walau kana murran
Berkatalah benar walau ia pahit

0 suara reformasi: