RSS

kita demo sytle UK!

Salamuallaik. Ya sekarang kami sedang menjalankan kempen 1000 tandatangan anti-peperangan Libya untuk dihantar ke Kedutaan US,UK dan Perancis pada Jumaat ini. Insyallah. Anda juga mampu melakukannya.
1. Pakat2 la dengan kawan-kawan untuk bersama dalam kempen kemanusiaan ini,
2. Beli plain banner
3. Dapatkan signatures dari kawan2 pejabat,sekolah,jiran2,family,ahli jemaah,etc!
4. Target venue di tempat awam yang ramai orang!
5. Malu? Takut? Jangan begitu! Libya memerlukan KITA!




Ini the latest picture dari Swansea. Ya mereka berprotes. Same place. Yes there are police over there but they are only watching protestor not HARMING/BEAT UP/ETC them. My Swansea, my love! Well done to Swansea. This picture credit to Councillor Peter May. Bukan kuantiti protestor yang penting, tetapi kualiti protest ini. Bila lagi Malaysia?

Ini pula protest STOP RACISM di Swansea. Ada musik yang mengecohkan suasana. Ada anak muda yang bersuara. Tanpa pangkat atau status. Aman je. Anak Malaysia pula? Jangan melepak je!

Ya Jumaat ini, 11am-selepas Jumaat. Berarak dari masjid negara ke kedutaan US,UK & Perancis. Tema warna baju: merah,hijau & hitam. Jika Arab mampu bersatu melalui Facebook, mengapa tidak kita? Ianya dibawah organisasi Peace Maker. Join & LIKE us on FACEBOOK! ;)Dan Silence Light Light Night, Sabtu ini di Kedutaan Amerika. Solat hajat bersama dan juga ada perhimpunan aman senyap membawa lilin,sebagai simbol harapan & cahaya keamaanan kepada rakyat Libya! Forward kepada kawan2 ya! Datang ramai2 ;)

Berita dari Syria: Freedom is Calling

salam Syria! :)

Teringat kisah bro Muaz, sis Mumina dan abang2 & kakak2 di Jordan & Syria pada akhir tahun lepas. Pesan-pesan!

Jangan dibawa apa2 buku Hasan Al Bana!
Presidentnya Bashar, dipanggil Pak Long dikalangan Malaysian, Jangan disebut namanya! Pandang & senyum pada wajahnya pun, jangan!
Jangan disebut tentang politik & kebebasan di negara Syria! Jangan!
Jangan terlebih mulut cakap tentang Syria! Jangan!
Jangan diambil gambar penjara bawah tanah, di tengah bandar Syria itu!

Dijangankannya kerana anda bakal menerima padah! Sama ada dihumban ke penjara, diseksa atau hilang terus tanpa berita. Dikatakan 90% rakyatnya adalah mata-mata kerajaan. Dalam 1 keluarga, selalunya akan ada 1 mata-mata. Entah bagaimana rasa mahu percaya ada, diantara mereka?

Meski begitu banyak JANGANNYA, alhamdullilah, Syria bumi anbia`, begitu dekat & aman juga rasanya saat kaki menziarahi perkuburan para ulama-ulama, para imam-imam!

Ramai perempuan yang menutup aurat & berniqab. Berbeda dari Jordan & Malaysia.

Rindu pula Syria! Terasa manis halwa pak Arab!

Yang pasti, rasa ketidakadilan dan kasihan pada kezaliman, harus dihidupkan dengan keberaniaan! Lantas, rakyat mula bangkit! Melawan demi keadilan! Meski dibunuh! Ya Allah lindungilah ummat Muhammad ini! CLICK HERE!

Tapi bagaimana pula dengan kita? Pedulikah kita? Atau menanti perang hadir dihadapan mata?


Oo lambat update lak pasal Syria!

Menanti Perang Berakhir


Itu tajuk drama penulisan oleh ayah Jiha la.Ye salam peperangan. J sekarang berada di Zon Perang Libya. J membuat liputan wakil dari media bebas untuk Malaysia dan warga dunia.

Disana nampaknya ada sebuah jet pejuang Amerika sedang membedil kota raya. Rakyat bertempiaran. Ibu sedang melindungi bayinya dibawah hijabnya. Disana pula nampak seorang ayah tua berlari bersama anak terunanya.

Boom! Ah anak kecil itu ditembak!
Boom! Wanita itu pengsan! Berdarah!

Obama mengatakan pihak PBB akan menyelamatkan rakyat Libya dari diktator Gadhafi. Gadhafi sedang aktif memberikan senjata kepada rakyatnta untuk menentang kuasa campur tangan PBB!

Rakyat Malaysia nampaknya sedang berdemonstrasi menentang peperangan ini. Kelihatan anak muda sedang mengibar bendera keamanan. Kelihatan juga anak muda sedang menyanyi di jalanan bagi menunjukkan sokongan kepada rakyat Libya, bukan Gadhafi, bukan PBB!Masyallah anak muda MALAYSIA sedang bangkit hebat!

Boooom! Satu bedilan terdengar lagi! BOOOOOOM! Satu peluru mensusuri jantungku! Aduh! Allah!
*************************************************************************************

"Jiha oh Jiha bangun!" terdengar suara halus. Ah mimpi rupanya!
Mana anak Malaysia dalam mimpi tadi? Mana Umar Al Khatab Malaysia? Mana dia Sultan Fateh?

Gentarkah anak muda Malaysia melawan kezaliman ini? Ahlan wasahlan! Ya anda berada di Zon Perang! Mari turun sama, kita PROTEST PEPERANGAN LIBYA ini. Check out my FB`s event! =)
.

Islamic Relief in my heart!

Islamic Relief is always my choice.InsyAllah!
May Allah bless Islamic Relief for all the efforts they bring to people! =)
Allahuma ameen
Anyway, I miss to do my volounteer work with IR! I really miss you baby!!



A great story from Mr Salah!
http://www.islamic-relief.org.uk/libya_blog.aspx?utm_source=Islamic+Relief+UK+All&utm_campaign=807d6203e0-MENA&utm_medium=email