RSS

wajah pemimpin Egypt


Gembira semalam melihat putih salju yang menyeliputi Swansea dan secara automatik sekolah ditutup, tiba disimbah dengan berita berdarah Konvoi Viva Palestina yang telah diserang oleh riot polis di sempadan Mesir- Palestina.


Salah seorang peserta, juga kenalan Jiha di Swansea, turut serta di dalam konvoi besar-besaran ini. D nama singkatan. Seorang wanita linkungan 50+. Semangat wanita yang bukan Muslim ini memperjuangkan hak Palestin bukan mahen-mahen taw.


Seorang pelajar perubatan Malaysia dari University Of Bristol turut ditahan. Ceeh..hampeh jek la kerajaan Egypt ini.


TAKBIR!

(sekarang la nak Takbir wahai UMNOes! )


Konvoi ini telah bermula awal Disember jika tidak salah. Penungguan pintu pagar dibuka antara sempadan telah meledak apabila pintu itu akhirnya dirempuh masuk oleh kenderaan yang membawa humanitarian air ke bumi Palestin. Pihak Egypt telah memungkiri janji, so apa lagi, orang dah sabar tahap dinosaur, pintu tak buka, rempuh la BEB!


Jiha telah hampir mahu mengikuti konvoi ini, namun disebabkan bajet tak ada, so ha ha ha la eh :P InysAllah di musim panas akan datang. Alllahuma amin :)


Apa-apa pun doakan semua peserta konvoi Viva Palestina ini selamat tiba dan pulang.

Esok petang di kedutaan Mesir,Kuala Lumpur akan diadakan memo bantahan. Tapi korang jangan "terkeliru" sebab pihak UMNOes pun buat demo membantah penggunaan kalimah Allah.

Jeng jeng jeng ^ - ^
Waktu kecik-kecik la, Jiha selalu pergi ceramah, selalu dengar ceramah Pak Cik Misbah, Pak Cik Mahfuz, Tok Guru dan kebanyakkan penceramah pihak pembangkang la..termasuklah ayah ;)

Pergi demo pun dengar orang takbir.Mula-mula kecik-kecik memang la malu dan kekok, tapi sekarang da auwkeesh! ;)

Semangat UMNOes. Tak pe-tak pe. Berjuang jangan tak berjuang. UMNO pun nak gak jadi Hero untuk Rakyat. Tak gitu kak Kiah weyh?
Yo yo
TAKBIR!
Allhuakbar!


2 suara reformasi:

Anonymous said...

Salam Jiha dear..:)

sihat x?
study molek2 na..
Suke tgok Jiha yang kecil2 lagi dah aware isu2 ttg dunia dan Islam

WaLi KhAIR SuLaM said...

paman kalo ada duit mmg paman gi jiha... wei bila lagi ha program tu.. paman sanggup dari mesia gi uk.. trerus ke palestin... nati ada program tu ajak paman tau.. ok . paman nak gi...