RSS

Politik bahasa bangsa gempak Malaysia

1.Hebat memang hebat orang Malaysia berpolitik.Pakatan Rakyat mahupun Barisan Nasional atau mana-mana parti politik.Sidang dun paling gempak sekali dibawah bayangan pokok sena.Berkot dibawah terik panas sang matahari.Diprovokasi oleh mereka yang bukan penyokong Pakatan Rakyat.Polis yang terus menerus menjadi kucing belaan kerajaan Malaysia yang cemerlang,gemilang dan terbilang.Hikhikhik.Polis Malaysia memang gempak habis! Sidang Dun Perak ini memang patut disenaraikan dalam "Malaysia Book of Records". Tuan Speaker Perak,memang hebat.Begitu juga mereka yang lain.Mungkin adaptasi Raja Pasir Dua Butir punya filem la.

2.Tak habis lagi cerekarama politik,bakal pengganti Pak Lah kesayanganku, Najib Tun Razak dan kes Altantuya pula,muncul didada akhbar Perancis.Kesahihan dan bukti masih dalam kesamaran.Entahlah.Sampai bila pun tidak tahu lagi.Mungkin tunggu hari Qiamat tiba.

3.Kurang dari 24 jam lagi,perhimpunan PPSMI akan menggempakkan Malaysia lagi.Tahun 2006,Malaysia telah digempakkan dengan 4 orang pelajar Malaysia telah menyaman kerajaan Malaysia kerana isu PPSMI.Akulah antara mereka.Rupanya, ramai juga pihak atasan tidak tahu membaca,memahami dan melakukan apa yang sudah tertera didalam undang-undang.Kasihan melihat menteri-menteri bersuara hebat menegak bulu kambing yang basah.

4.Inilah politik.Seni mempengaruhi fikiran.Itulah yang ayah bicarakan pada minggu lalu di hadapan mereka yang menghadiri sidang tentang seni, di Cardiff.Saya hanya mengundi mereka yang tahu erti,cara dan perjuangan politik yang suci.PAS pun ada kurang.UMNO pun ada hebat.Sama-sama memerlukan juga sebenarnya.Kan? Mengaku sahajalah!

5. Projek Seniku tentang Malaysia sudah habis.Rekaan baju gabungan budaya bangsa di Malaysia adalah satu kejayaan bagiku.Kerana,aku tidak tahu menjahit asal-usulnya! =P
Dan untuk projek exam pula, aku memilih tajuk "21st century celebration".Isunya lebih kepada politik dan kemanusiaan.Pening juga rasanya.

لا يعرف الفضل لأهل الفضل إلا ذو قضل


Mafhum : Orang yang tidak mempunyai kelebihan

tidak akan dapat mengenali orang yang memiliki kelebihan”


Fikirlah.BUkan setakat politik sahaja.Tapi,ummat manusia!

Nak cakap apa lagi?



Malaysia memang gempak beb!

5 suara reformasi:

fiqkofallah said...

politician malaysia mmg gempak

Anonymous said...

tahniah !
anak muda berjiwa besar

Gadis Reformasi said...

fiqkofallah>
hahah
hebat mana pun
itulah politikkan?!

Gadis Reformasi said...

anonymous>
terima kasih
:)

Anonymous said...

Malaysia memang gempak.
Melayu lagi gempak.
Kerana berjaya memecahkan Melayu kepada 3 puak.
3 puak yang masing-masing mempunyai misi dan halatuju.
Yang menekankan perjuangan untuk agama dan bangsa.
Kenapa perlu 3 dan tidak 1.
Entah?

Salam dari Bangor. Dah pernah sampai eh? Wahh..best..Swansea. saya tak pernah sampai lagi.
InsyaAllah ada rezeki sampai la kot.