RSS

kemerdekaan puasa!

Setelah meredah awan biru, berkejang hati mahu meninggalkan tanah air dan keluarga tercinta.Terlalu berat hati.Pejam celik,aku sudah 2 tahun bergelar musafir.Memori arwah embah lanang masih terlalu hijau di sanubari.Aku masih menangis merindui arwah embah.Lagu Seroja yang sering ku nyanyikan untuk embah lanang masih membuatkan hati seorang cucu akan menangis.Pertama kali merasai Ramadhan tanpa embah lanang.Rupanya 2 tahun yang lalu,merupakan kali pertama dan terakhir embah menghantar kami ke KLIA untuk terbang ke UK.Merah mata embah pun masih ku ingat.

Maaflah bagi mereka yang menanti pos blog baru.Biarlah aku lepaskan segala rasa di blogku.Rindu teramat rindu.Aku masih bisa bergelak tawa.Cuma,RINDU akan arwah embah.

Baheklah.Apa jua, hidup harus diteruskan.Hati sedikit berbunga melihat salam aidilfitriku telah sampai di muka Utusan Salam Aidilfitri :D
Check out pada mereka yang ku senaraikan dalam Salam Aidilfitri!

Sempena hari Merdeka yang lalu,aku tidaklah terlalu "excited" untuk menyambutnya.Bukan kerna aku tinggal di UK,tapi, hakikat bahwa apalah erti kemerdekaan yang dilaungkan tanpa pengertian.Kesyukuran juga Malaysia sudah bebas dari jajahan.Namun,masih aku tidak mengiktiraf kemerdekaan 31 Ogos 1957.MAAF ATAU TIADA MAAF.Bahasa Melayu sendiri hilang darjat!Isu bahasa penghantar Sains & Matematik pun masih TERHEGEH-HEGEH nak settel! ish ish ish Nasib bahek tak berbuih mulut ni macam Syabeery.Kikikiki. :P (jahat dong!)

The hottest issue when Avril Lavigne got invitation for concert Hari Merdeka.Gilerw apa!? Nak berkonsert dengan artis yang tak tentu hala.Bukan bermusuh dengan Great Britain,tapi,lu pikir la sendiri.Ramadhan berganda billion mulia dari Avril Lavigne.Tak salah nak berkonsert,atau berhibur,tapi bukanlah yang merepek.Adoi.
;/

Di bulan Ramadhan ini,harap-harap,aku dapat khatam Quran.Jadi budak baek.Hahahhaha.Aku budak nakal.kweng kweng :P
Barangsiapa yang rajin dan mahu berbuka puasa masakan aku,silalah dan jemput datang teratak aku.Semalam,aku masak pasta goreng! Gileuww sodap :P
Nak resepi? Sonang mak lodek jerw
bahan-bahan:
Pasta sebanyak mana perut leyh masuk
Sayur campur
Bawang besau besau
Bawang putih
Minyak olive
Minyak bijan

Nak sodap lagi,makan dengan kentang rebus cicah sos! Gile sedap.Ada konsert lak perut aku niyh. ;p

2 suara reformasi:

Meooo Comicore Club said...

1st comment...

selamat berpose... :)

Anonymous said...

Salam,Jihah!!
Nampak menyelerakan sungguh pasta tu!Anyway,selamat berpuasa di rantau org,jaga diri bebaik and last but not least,jgn nakal2 sgt!!hehhee..