RSS

owh dunia gadis

20th August 2007.

Oh no way. I forgot my blog`s birthday.Hahahahah.It almost a month ago.
Baru hari ini, teringat kelahiran blog aku.Setahun sudah usia blogku.MasyALLAH.
=]

Permulaan sejarah blog ini adalah satu undangan dari teman reformisku,Kiki Grindawangsa. Terlintas juga di jari-jari otakku.Mahu menulis tentang apa ya?
Cetusan permulaan otak berfikir lantas memberikan satu idea menulis tentang apa saja.Mungkin saja tentang arena bola.Hahahah.Merepek.Itu anak lelaki mungkinlah mampu menulis tentang jaringan atau piala-piala kemenangan bola.
Sayugia takdir Illahi, membiarkan jari-jari gadisku, menaip dan menaip.Menulis itu seronok.Menjadi penulis fikirannya harus kritis.Tapi,sering saja penulis perempuan bermain emosi dengan tulisan.Jiwa penulisan perempuan itu berbeda dengan kaum Adam.Enggak bisa disama tarafkan.Kalau masih ragu ya, belah la jantung jiwa perempuan.Kamu pasti ngerti. =]

Menulis blog itu satu kepuasaan.
"Owh dunia Gadis" ayat-ayat yang lebih menjiwai kepada dunia kegadisan yang sememangnya ternyata penulis blog ini adalah seorang gadis. Ayat agak "girlish" menjadi pilihanku kerana itu adalah aku.Tidak terlalu menggedik tapi sederhana gedik adalah satu pilihan yang bagus untuk aku. Tak perlu menghukum sewenangnya aku budak gedik yang gedik.Jiwa aku sensitif dengan perkataan gedik yang tidak sepatunya dilontarkan untuk aku.

Blog ini lebih menjurus dan terjurus ke alam politik yang sememangnya dari azali tertulis di Luth Mahfuz bahwa kaki & jariku harusnya disini.Menjadi ahli politik antara 4 cita-citaku.
"Gadis Reformasi" menjadi pilihan nickname aku.Berharap juga menjadi "Gadis Reformasi" untuk Malaysia. Tapi, itu bukan semudah yang dibicarakan.Hati & jiwa perempuan reformasi seharusnya lebih hebat dengan getaran perjuangan. Kepulangan ke Malaysia pada cuti summer yang lalu, ayah telah menjalankan research beliau.Aku juga berkesempatan pergi ke Parliment.Berjumpa dengan Pak Cik (YB)Mahfuz yang tinggi lampai,(YB)Pak Cik Salahuddin yang ramah bertanya khabar padaku dan Pak Cik Zul (Dr Zul). Memang sudah lama mengenali mereka.Terutamanya Pak Cik Mahfuz & Pak Cik Salahuddin.

Terasa ketot la plak bila tengok gambar niyh.Hahah.Hakikat sebenar memang ketot pun. :P

Kak Nurul Izzah Anwar Ibrahim, seorang Puteri Reformasi yang ku kagumi keberaniaan beliau. Cantik pun ya. Pandai pun ya. Seolah sempurna.Maka,memang layaklah beliau bergelar Puteri Reformasi.

Doraemon is my second nickname.Memang comel nickname yang diberi orang pilihan yang agak kejam kepada ku.Hahahah.Namun begitu agak sesuai la sket dengan fizikal ku.Rendah tak la sangat. Gemuk pun tak la sangat. Memang kejam.Nevermind.Tapi,teringin juga jadi Doaremon.Macam-macam ley keluar dari poket doraemon.Comel pun ya.Hahahha.Evolusi Emosi! :P

Apa jua,terima kasih kepada manusia yang bergelar "viewer" dan "blogger" yang sudi singgah di blog "Owh Dunia Gadis"

3 suara reformasi:

Anonymous said...

Happy Burfday blog..
May all ur wishes come tru..
May happines follow..
heheh..bape eh umo blog ni?

Meor M. Syafiq said...

salam doraemon

(?)

hehe..comel la ketot2

Anonymous said...

hihihi... nama saya!! tersenyum saya!! jiha, ki dah tgk salam perantauan di utusan online! trima kaseh ingatan tulus ikhlas.
:)