RSS

Super PRUman!

Mereka pejuang!
Mereka pegang pada Tuhan
Mereka pegang pada Al Quran
Mereka pegang pada suara kebangkitan
Mereka pegang pada perisai keberanian
Mereka pegang pada pagar reformasi
Mereka pegang pada bendera bulan
Mereka berani
Mereka hebat
Mereka tidak pernah kecut
Kerna
Mereka bukan pegang senapang
Mereka bukan pegang pedang
Mereka bukan pegang keris
Mereka bukan pegang batu
Mereka bukan pegang kayu
Tapi
Mereka adalah pejuang!

Jantung pilihanraya makin laju!Dah terlalu dekat waktunya untuk rakyat keluar mengundi.Menentukan siapa menjadi wali,imam dan amir.Media yang terlalu sibuk dengan cerita hangat.Ada kebenaran dan jua pembohongan.Fitnah demi fitnah berlawan kebenaran demi kebenaran.Akan dikeluarkan amaran kepada pekerja kerajaan,agar tidak terlibat dengan pembangkang.Akan dibawa segala pengundi hantu dari Indonesia,Thailand,UK..bla.bla.bla.Dasar pengecut gila gila! ha. xD
Tahun ini,ayah tidak lagi menjadi calon untuk kawasan Pasir Salak.Dan,tahun ini,aku tidak ikut ayah untuk berkempen.Seperti tahun-tahun yang lalu.Dulu,berjalan dari situ ke sini.Dari hulu ke hilir.Dari pasar ke pasar.Dari orang ke orang.Bertembung dengan orang UMNO.bLa.bLa.bLa. Aku inikan pemalu taw =p Tapi,aku buat selamba badak je la."Amoi,undi PAS taw.Undi ayah saya!" Nak berkempen kena cakap dengan orang.Kenalah menjadi gadis berani macam kak Izzah Anwar! Tak leh segan.Contohilah keselambaan seekor badak lebih baik dari mencontohi keselambaan Pak Lah. =]
Siang malam,Pusat Aktiviti Sosial [PAS] di Chenderong Balai selalu disinar cahaya bulan!Kawan-kawan ayah semuanya hebat.Mereka tidak penat untuk berjuang!Mereka bagus sangat!Ayah aku selalu pergi kesana.Larut malam baru pulang rumah.Agak jauh.Rasanya 40 minit dari rumahku.
Ayah selalu mesyuarat di Ipoh,KL,Taiping,Chenderong Balai dan entah! Tak ingat! Dulu je.Sekarang ayah nak rehat.Bukan berhenti tengah jalan.Sekarang pun ayah sibuk.Sibuk belajooo.Tapi,ayah ini jenis relax gila.Macam aku gak.Cuma,ayah lagi genius aaa dari aku. *)
Tahun ini,atuk ki aku macam biasa akan pulang ke Dungun untuk mengundi.Tabik spring untuk atuk ki aku.Walaupun tangan dah menggeletar,tapi semangat dia tak pernah gentar!Sayang gila tuk ki aku!
Untuk semua pejuang-pejuang,khususnya kawan-kawan ayah aku,yang pernah jadi bodyguard untuk ayah,yang kerja siang malam untuk Pas,yang menjadi tukang masak,yang berceramah,yang mendengar ceramah.Untuk pak cik-pak cik,mak cik-mak cik,opah,atuk,nenek,moyang.Kalian adalah pejuang!Hebat!Dan sajak itu untuk kalian!Kalah menang adalah lumrah!Perjuangan masih di orbit yang sama.Walaupun tanpa ayahku.Jangan gentar untuk meneruskan perjuangan! LAWAN TETAP LAWAN!

0 suara reformasi: