RSS

Si kacak Malaysia


Populariti si kacak Malaysia ini semakin panas! Panasnya hingga dapat ku rasai।Si kacak yang cuma memakai kain pelikat,berselipar,berkopiah,dan tanpa senjata hebat।Si kacak yang tidak pernah mengenal usianya। Si kacak dengan uban putihnya. Dialah seorang ayah,pak cik dan atuk yang sangatlah berani! Tidak seperti jejaka-jejaka FRU! Bertopi keledar merah.Bercota.Berperisai.Dasar pengecut dengan rakyat! Dasar ikut punggung Pak Lah! Siapalah isteri dan bakal-bakal isteri FRU ini॥Huh. Aku tolak 100% jika ada. :o




Teringat aku pada seorang jejaka Malaysia.Dia bertahi lalat di wajah.Tak manis pun kerana mulutnya terlalu angkuh menutur bicara.Dialah bapak kepada POLIS MALAYSIAKU! Musa Hasan? Huh..Dialah jejaka paling tidak kacak dalam dunia fana` ini.
Kenapa? Sebab mulutnya yang gedik itu,mengatakan bahawa "Barangsiapa yang menyebarkan SMS palsu ( berikutan rusuhan di Rusila), akan dikenakan ISA!"
Kepala otak dia nampaknya tidak ternampak.
Ikut logik akal,siapalah yang memulakan rusuhan rakyat ini? Rakat Rusila?Rakyat Malaysia?Menteri Kabinet?atau Bapak Polis ini?
Siapa yang mencipta akta yang bertentangan dengan dasar demokrasi? Kononya "Barangsiapa yang menahan mana-mana bas yang membawa penumpang untuk mengundi,akan diambil tindakan kejam?"
Penumpang ( konon)yang diberi umpan cacing,dan diperanjingkan dengan Ringgit Malaysia yang terlalu hina dan naif! Penumpang yang diberi layanan istimewa oleh pihak polis?Yang dikawal perjalanannya? Ini bukan penumpang! Ini pengundi hantu yang gila duit Pak Lah nan gedik lagilah jahat gila.
Eh Musa Hasan!
Kau sangka kau berkuasa? Kau cuma Ketua Polis yang selayaknya menjaga kambing dan kerbau di kampung atukku.LAYAK! :O
Mungkin,telingamu terlalu penuh dengan tahi-tahi kambing Pak Lah,maka terlalu PEKAK TELINGAMU,mendengar suara rakyat! Mungkin matamu,terlalu hebat dengan kaca mata wang duniawi,lantas kau BUTAKAN MATAMU! Mungkin mulutmu,yang ku sangka akan manis jua sepertiku, terlalu BISU DENGAN KEBENARAN!
Oh Musa Hasan,,,,
Ku sangka "Hasan" namamu itu,akan memberi kebaikan.Namun sebaliknya pula. Malulah dengan dirimu. Kau pengecut!Kau bukan anak jantan Melayu! Kau bukan jejaka Malaysia yang kacak.PooOOra...

0 suara reformasi: