RSS

Cerita Malaysiaku



Maaflah,agak lama ku tidak menulis tentang dunia politik।Dunia emosiku tidak mengizinkannya।Maaf juga kerana kelambatanku mengucapkan tahniah kepada Menteri Besar Perak, yakni pak cik Nizar. Julai tahun 2007, beliau sekeluarga pernah tidur diteratak 174,Hanover Street.Teratakku yang pertama di United Kingdom. Teringat pula telatah anak kecilnya.Yah.Nama manja! Mulutnya celoteh. Slank memang anak Perak sungguh! Dia suka pose.Pose dia comel!!Keluarga mereka memang "PERAK SEJATI"! Meriah dengar suara orang Perak di Swansea! Yang pasti mulut anak kecil ini selalu saja bilang mahu pulang ke Batu 3! Rumah mereka di Tapah itu. Teringat juga,kami berjalan di Swansea town.Pak cik Nizar belanja socks untuk kami di Primark. Wah.Kami borong socks! :P Bytheway, terima kasih Pak cik Nizar!
Seperti durian runtuh, tuah pak cik Nizar menjadi seorang Menteri Besar Perak. Alhamdullilah. Siapa sangka Yah si celoteh jadi anak Menteri Besar! :) Dan tuah juga diriku,menjadi anak Perak! Ada Menteri Besar baru, yang layak bergelar Menteri Besar!
Hari yang lalu, ayah menelefon pak cik Nizar.Ku sempat juga cakap dengan pak cik Nizar.Cerita tentang kek coklat yang ku buat atas kemenangan B A. Cerita sedikit tentang politik! Aku dengan gayaku bercakap seperti anak kecil.Tapi,bukan gedik la. Nak bercakap cara serius, tak boleh! Sebab aku bukan jenis orang yang serius! :P Banyak main! Pak cik Nizar cakap gayanya agak skema! Macam bagi ucapan jer. Tapi,tak pe la..aku still selamba badak. Buat je la suara tak malu.Pretend macam budak cukup umur. hahahhaah. :D
Oh ya. Aku dengar banyak juga angin-angin kentut,bahawasanya, sekarang ini di Malaysia, ramai pula menjadi "Abu Sufyan" selepas kemenangan PAS! betul atau tidak bukan soalan la.Tapi, kesimpulannya, janganlah nak mengaku setelah kemenangan itu! Seperti mana Abu Sufyan yang mengakui keislamannya setelah Islam itu menang.
Tapi, jika benarlah kamu itu orang PAS kerana kamu ingin berubah atas dasar keikhlasan,teruskan berjuang! Aku sokong! :)

0 suara reformasi: