RSS

perjuanganku [BERSIH]

Photo Sharing and Video Hosting at Photobucket



Semangat terasa membara bila menonton rakaman dari TVPAS.COM ,pejuang-pejuang Malaysia yang berhimpun pada 10 November 2007. Aku dan ayah pun pakai baju kuning,tanda sokongan untuk rakyat Malaysia!!Bukan saja di Malaysia,tapi di London,Austrilia dan New Delhi turut bersama berjuang di medan perjuangan!Meski berlainan tempat,tapi kita masih diperjuangan yang sama!

1 hari gelombong kuning memenuhi jalanan,sudah cukup mengetarkan hati Pak Menteri and The Geng!Geli hatiku bila teringat Pak Lah cakap “saya pantang dicabar!”…Sejatikah kewiraanmu wahai Pak Menteri? Apabila,polis dan FRU dikerah!Media yang tidak diberikan ruang kebebasan menulis disebalik tabir Malaysia!?Mereka disalahgunakan!Mereka “dipenjarakan” hak!Merdekakah negaraku Malaysia?Kasihan sama mereka…Macam budak kecil pula diperlakukan!Ikut je telunjuk jari Pak Lah!

Meletup beb!Al Jazzera dan BBC News membuat liputan yang terhangat di pasaran dunia politik!Bertambah cemerlang,gemilang dan temberang Malaysiaku yang semakin tersohor di pelusuk bumi yang fana ini….; )

Syabas!Seribu kali syabas kepada pejuang-pejuang Malaysia yang sememangnya berani!Sanggup berpedih mata dengan “water canon”!!Demi memperjuangkan hak dan keadilan sebagai warganegara Malaysia yang sejati!

Sangka Pak Lah ku,
Rakyatnya seperti Pak Pandir,
Si “UMNO genteleman” Khairy,
Kita jumpa kita lawan!
Kata si Hero Zam Ala Zam,
4000 jer yang datang!
Aduh…..
Aduhaii….
Kapan harus ada hero-hero yang sebegini?
UMNOMAN!
TAK ADA JIWA GENTLEMAN!
Lagi hebat pak SUPERMAN & SPIDERMAN!!
Dan,
pastinya,
PASMAN!
=]]


Hey,,apalah nak jadi negaraku Malaysia!MACAM-MACAM ADA!

2 suara reformasi:

Anonymous said...

good penulisan!!!!:D

Anonymous said...

penulisan yg amat bgs.
agree with u, pak menteri skarang pon sebenarnye, x leh dipercayai.
kate demokrasi,but wtf is democracy kalo orang atasan boleh ubah pentadbiran negara dgn dwit?
democracy hape2 tah.

pentadbiran pak lah sememangnya mat goyah, x kira dr pelbagai segi.tgk!skarang nie orang india dah mcm nak start racist balek.
ha.
berbilang kaum hape.
ceh!!!